IN A RELATIONSHIP | 5 sfaturi pentru profesori în discuțiile cu elevii, indiferent de opțiunea personală cu privire la vaccinare
De Silvia Guță, Duminică, 12 decembrie 2021
În contextul pandemiei, unul dintre cele mai importante lucruri asupra căruia oamenii simt că nu (mai) au control este calitatea educației pe care societatea noastră o poate asigura, în aceste condiții incerte, generațiilor tinere. Astăzi, psihoterapeuta Silvia Guță vorbește despre ce pot face profesorii pentru ca educația să continue, indiferent de părerea personală pe care aceștia o au cu privire la vaccin.
Pandemia ne-a forțat pe toți să ne adaptăm la situații noi și să negociem cu fricile și iminența impactului negativ al tuturor lucrurilor pe care știm că nu le putem controla: răspândirea virusului, efectele secundare ale vaccinurilor, suprasolicitarea sistemului medical, instabilitatea financiară, restricțiile de circulație și multe, multe altele.
Ce facem cu educația?
Deși nemulțumirile existau de multă vreme, mutarea școlii între mediul online și cursurile fizice a pus atât de multă presiune pe cadrele didactice, pe elevi și pe familiile lor încât gradul de nemulțumire al tuturor cu privire la sistemul de educație pare să fie mai ridicat decât oricând. Iar copiii și adolescenții sunt din ce în ce mai confuzi cu privire la diferența dintre bine și rău, ceea ce-i predispune la decizii riscante – pentru sine și/sau pentru cei din jur.
Conform unui comunicat recent al organizației Salvați Copiii, rezultatele unui studiu despre abuzurile asupra copiilor din România în 2020 indică faptul că, „deși în scădere, acte de violență comise asupra elevilor de către personalul din școli reprezintă, din declarațiile copiilor, 5%, iar abuzurile emoționale, 22%”. Asta în contextul în care violența emoțională din timpul cursurilor online nu poate fi neapărat cuantificată. Cel mai probabil, fenomenul violenței emoționale și fizice la care sunt expuși elevii în cadrul școlii este mai răspândit în realitate.
Citeşte întreaga ştire: IN A RELATIONSHIP. 5 sfaturi pentru profesori în discuțiile cu elevii, indiferent de opțiunea personală cu privire la vaccinare